Houd je klanten vast of trek nieuwe klanten aan met een eigen zakelijk blog

De grootste hype is alweer een beetje voorbij maar bloggen is nog steeds populair, zeker in het zakelijk verkeer. En dat is begrijpelijk, want met zakelijk bloggen kun je op een leuke en gemakkelijke manier veel mensen bereiken, gratis. Klanten maar ook potentiële klanten. Bloggen kun je doen voor je eigen bedrijf, maar ook voor je werkgever. 

Voor iedereen die op een doeltreffende, leuke en gratis manier zijn bezoekers of klanten wil aanspreken. Door kennis te delen, door over ervaringen te vertellen of wat dan ook. Voor de beginnende blogger maar ook voor degenen die al een tijdje zakelijk bloggen maar niet het gewenste resultaat behalen.    

Deelnemers werken in een virtuele classroom in een klein groepje aan minimaal vijf verschillende posts voor een bestaand blog of voor een nog op te zetten blog. We helpen elkaar bij het zoeken naar mooie onderwerpen, we bekijken hoe je je bezoekers het best kunt aanspreken en hoe je de posts aantrekkelijk kunt maken. Wat wil je vertellen? Natuurlijk oefenen we ook met het schrijven zelf.

  • Je denkt goed na over het doel en de doelgroep van je blog
  • Je hebt een plan voor je nieuwe of al bestaande blog
  • Je schrijfstijl is aantrekkelijk en to the point
  • Je krijgt meer contact met de bezoekers van je website


  • Doel(en) van een blog
  • Inrichting van een blog
  • Onderwerpkeuze
  • Schrijfstijl geschikt voor een blog
  • Lengte en variatie van blogposts


De kosten bedragen € 650,- voor 4 lessen van 2 uur + 2 individuele feedbackmomenten + lesmateriaal.

Waarom moet je ons hiervoor hebben?

We kennen de mogelijkheden van bloggen en kunnen vertellen wat je klanten graag zien in een blog. Waar leg je de grens tussen een persoonlijk verhaal vertellen en behartigen van je bedrijfsbelang?

helder en kort

Een blogpost, zoals een tekst op een blog heet, mag niet onnodig lang zijn en wollig taalgebruik is uit den boze.

Publiekgericht

Het is belangrijk dat je voortdurend je klant en dus je lezer voor ogen houdt. Wat wil die weten?

aantrekkelijk

Een blog moet leuk zijn om te lezen en niet de toon hebben van een onverholen reclameboodschap.

gevarieerd

De blogposts op een blog moeten variëren in lengte, stijl en onderwerp. Anders wordt het saai.

Schrijf je direct in! Of vraag meer
informatie: