Professioneel schrijven, goed overkomen in elke zakelijke tekst die je schrijft.
Zoals binnen elke organisatie wordt er vermoedelijk ook bij u veel geschreven. Niet alleen mails en korte berichten maar ook adviesteksten, memo’s, persberichten, webteksten en vaak nog wel meer. En misschien zou u het wel wat professioneler willen zien. In deze training leren deelnemers hoe ze heldere, trefzekere en niet onnodig lange of langdradige teksten schrijven. Ze werken aan een professioneel aandoende stijl die prettig leest en klantgericht is, en niet (te) ambtelijk. Bovendien raken ze vertrouwd met schrijven volgens het piramideprincipe, dat zowel schrijver als lezer een hoop tijd bespaart.
Voor iedereen die wil leren hoe je aansprekende professionele teksten schrijft in een zakelijke en toch prettig leesbare schrijfstijl. Daarbij gaat het om zowel korte als langere teksten, mails, adviesnota’s, memo’s, persberichten, webteksten of specifieke tekstsoorten waar deelnemers in hun eigen werk mee te maken hebben.
Waarom moet je ons hiervoor hebben?
Onze trainers hebben stuk voor stuk rijke ervaring in schrijven en herschrijven van zakelijke teksten. We weten als geen ander hoe belangrijk het is dat je weet voor wie je schrijft en met welk doel je lezer jouw tekst leest.
Correctheid
Een tekst met taalfouten treft geen doel. Correctheid is eis nummer één.
begrijpelijkheid
Wie een tekst niet begrijpt zal er ook niet door aangesproken worden.
bondigheid
Niemand zit te wachten op een nodeloos lang verhaal of wollig taalgebruik.
Publiekgerichtheid
Elke doelgroep vraagt om een andere aanpak en een andere schrijfstijl.