Professioneel schrijven, goed overkomen in elke zakelijke tekst die je schrijft.

In veel functies moet je veel schrijven. Niet alleen mails en korte berichten maar ook adviesteksten, memo’s, persberichten, webteksten en vaak nog wel meer. In deze training leer je hoe je die helder en trefzeker schrijft, werk je aan een professioneel aandoende stijl die prettig leest en niet (te) ambtelijk is. Bovendien raak je vertrouwd met schrijven volgens het piramideprincipe, dat zowel schrijver als lezer een hoop tijd bespaart. 

Voor iedereen die wil leren hoe je aansprekende professionele teksten schrijft in een zakelijke en toch prettig leesbare schrijfstijl. Daarbij gaat het om zowel korte als langere teksten, mails, adviesnota’s, memo’s, persberichten, webteksten of specifieke tekstsoorten waar je in je eigen werk mee te maken hebt. 

We oefenen en we analyseren. Je schrijft zelf veel verschillende teksten en tekstjes en krijgt daar feedback op. Je leert wat schrijven volgens het piramideprincipe inhoudt en hoe je daarmee tijd kunt besparen. Daarnaast analyseren we bestaande teksten: waarom zijn die goed, of waarom juist niet? Wat kan er beter? Wie wil, kan ook teksten uit het eigen werk inbrengen.

  • Je weet met welke schrijftechnieken je vlotte zakelijke teksten kunt schrijven
  • Je gaat met een andere blik naar je eigen professionele teksten kijken
  • Je teksten zijn makkelijk te scannen, de lezer vindt snel wat hij zoekt
  • Je teksten komen professioneel over en lezen prettig


  • Lezersgericht schrijven
  • Schrijven vanuit verschillende invalshoeken
  • Schrijven volgens het piramideprincipe
  • Vlot, aantrekkelijk en tegelijkertijd professioneel formuleren
  • Vermijden van onnodig ambtelijk of wollig taalgebruik


De kosten bedragen € 750,20 incl. btw (620,- excl.) voor een cursus van 7 weken met daarin 5 lessen van 2 uur + 2 individuele feedbacksessies + lesmateriaal.

Waarom moet je ons hiervoor hebben?

Onze trainers hebben stuk voor stuk rijke ervaring in schrijven en herschrijven van zakelijke teksten. We weten als geen ander hoe belangrijk het is dat je weet voor wie je schrijft en met welk doel je lezer jouw tekst leest.  

Correctheid

Een tekst met taalfouten treft geen doel. Correctheid is eis nummer één.

begrijpelijkheid

Wie een tekst niet begrijpt zal er ook niet door aangesproken worden.

bondigheid

Niemand zit te wachten op een nodeloos lang verhaal of wollig taalgebruik.

Publiekgerichtheid

Elke doelgroep vraagt om een andere aanpak en een andere schrijfstijl.

Schrijf je direct in! Of vraag meer informatie: