Schrijven om te verkopen, dat is wat je doet als je commercieel schrijft.
Elke commerciële tekst draagt bij aan dat ene belangrijke doel: je bedrijf of organisatie ‘verkopen’. Dat doe je door de klant te laten weten waarom hij jullie nodig heeft. Of je het nu met een webtekst, een folder of brochure, een slogan of een nieuwsbrief doet, je wilt klanten trekken en vasthouden.
Voor iedereen die wil leren hoe je (nog betere) aansprekende commerciële teksten schrijft. Daarbij maakt het niet uit of je voor een start-up werkt, een overheidsinstantie of bijvoorbeeld een non-profitorganisatie. Elke organisatie en elk bedrijf heeft iets te verkopen.
Waarom moet je ons hiervoor hebben?
Onze trainers hebben stuk voor stuk rijke ervaring in commerciële teksten schrijven. We weten als geen ander hoe belangrijk het is dat je weet voor wie je schrijft en wat je lezer beweegt.
Correctheid
Een tekst met taalfouten treft geen doel. Correctheid is eis nummer één.
begrijpelijkheid
Wie een tekst niet begrijpt zal er ook niet door aangesproken worden.
bondigheid
Niemand zit te wachten op een nodeloos lang verhaal of wollig taalgebruik.
Publiekgerichtheid
Elke doelgroep vraagt om een andere aanpak en een andere schrijfstijl.