Schrijven om te verkopen, dat is wat je doet als je commercieel schrijft.

Elke commerciële tekst draagt bij aan dat ene belangrijke doel: je bedrijf of organisatie ‘verkopen’. Dat doe je door de klant te laten weten waarom hij jullie nodig heeft. Of je het nu met een webtekst, een folder of brochure, een slogan of een nieuwsbrief doet, je wilt klanten trekken en vasthouden. 

Voor iedereen die wil leren hoe je (nog betere) aansprekende commerciële teksten schrijft. Daarbij maakt het niet uit of je voor een start-up werkt, een overheidsinstantie of bijvoorbeeld een non-profitorganisatie. Elke organisatie en elk bedrijf heeft iets te verkopen.

We oefenen en we analyseren. Je schrijft zelf veel verschillende teksten en tekstjes en krijgt daar feedback op. Daarnaast analyseren we bestaande teksten: waarom zijn die goed, of waarom juist niet? Wat kan er beter? Wie wil, kan ook eigen teksten inbrengen.

  • Je weet met welke schrijftechnieken je de lezer kunt verleiden
  • Je teksten trekken direct de aandacht van de lezer
  • Je denkt verkoopgericht en weet de lezer aan te zetten tot actie
  • Je teksten zijn makkelijk te scannen, de lezer vindt snel wat hij zoekt
  • Je schrijft vlotter en directer


  • De doelgroep bepalen, die kan per tekst verschillen
  • Schrijven vanuit verschillende invalshoeken
  • Koopmotieven vertalen in klantvoordelen
  • Wervend schrijven
  • Vlot en aantrekkelijk formuleren


De kosten bedragen € 650,- voor 4 lessen van 2 uur + 2 individuele feedbackmomenten + lesmateriaal.

Waarom moet je ons hiervoor hebben?

Onze trainers hebben stuk voor stuk rijke ervaring in commerciële teksten schrijven. We weten als geen ander hoe belangrijk het is dat je weet voor wie je schrijft en wat je lezer beweegt. 

Correctheid

Een tekst met taalfouten treft geen doel. Correctheid is eis nummer één.

begrijpelijkheid

Wie een tekst niet begrijpt zal er ook niet door aangesproken worden.

bondigheid

Niemand zit te wachten op een nodeloos lang verhaal of wollig taalgebruik.

Publiekgerichtheid

Elke doelgroep vraagt om een andere aanpak en een andere schrijfstijl.

Schrijf je direct in! Of vraag meer informatie: